NOU ! Incearca acum o cautare pescareasca: ORICE DIN PESCUIT

căutare personalizată
Sign up for PayPal and start accepting credit card payments instantly.

28 iulie 2012

Bradisor si Turnu, nopti pierdute

Lacul Bradisor - Valcea
   Mai intai am vrut sa merg dupa mreana spre Sibiu. M-am pregatit cu toate cele, dar masina prietenului cu care trebuia sa merg, s-a stricat si am amanat. Apoi am primit un telefon, ca se pleaca la Bradisor, la pastrav, pe la ora 24,00 (ce ora ciudata au ales !!!), ma rog, hai ca merg si eu, desi stiam bine ca nu se face nicio branza acolo vara.

barajul de la Bradisor
   De la ora 1,30 cand am ajuns si pana s-a facut ziua, nici cea mai slaba ciupitura. Pestele forfotea prin apa, dar erau obleti mari si grasi, miliarde, ca daca noaptea arunci o piatra in apa, imposibil sa nu nimeresti cativa.

Aici sunt carasi
   Dimineata, s-au prins doi carasi (??) cativa bibanei si doi pastraviori de o palma, rataciti pesemne pe acolo. Adio Bradisor - lacul unde era exclusiv pastrav, cu apa extrem de limpede, acum apa e verde, si pestele de balta bagat acolo de niste boi cu diplome, s-a inmultit stricand apa si distrugand speciile de peste "de munte".

Loc de obleti
   Un singur an a avut AJVPS - Valcea controlul lacului, si cretinul care o conduce, a considerat ca nu au ce prinde pensionarii lui obletari si ca ar fi bine sa praseasca si cativa baboi, sa nu se plictisesca duminicarii. Praaaful ! Asta se alege de orice cand pune mana AJVPS - ul pe ceva. Si Romsilva, grijulie cu avutul propriu, tocmai a dublat taxa / zi - 50 lei, in loc de 26 lei, cat era. 50 lei/ / zi sa prinzi obleti ! Ptiu !

nix pastrav
   La 9,00 am plecat acasa scarbit, m-am culcat pana la 17,00, apoi am plecat la Turnu... iarasi pe cateva zile, cu gand ca voi casapi somoteiul. Am incercat in doua locuri, trei nopti (alte trei), dar de data asta cu un rezultat neasteptat si foarte clar - 0. Doua nopti am hranit o creatura acvatica neidentificata, in acelasi loc, in fiecare noapte, cate patru pestisori, mai maricei, pe care dupa cateva smucituri ii fura cumva din carlig si nu i-am putut face nimic, nici sa intep din ciupitura, nici ca sa-l las mai mult, ce mai, manca patru si gata ! Te cred si eu ca se satura pe o napte... Si asta numai pe la 23,00, nu stiu, dar cred ca era somotei mic, intarcat cu peste.

Bagajul si acasa !
    Si tot doua nopti, m-am luptat (la propriu), cu o haita de 8 - 10 castori, ce se urcau fara rusine de om sau de lumina, pe mal pana aproape de mine si de bete, mari cat niste dulai. Am dat cu lemne dupa ei, cu pietre mai mici, sa nu-i lovesc rau, dar astia sunt ingineri silvici, cand au ei plan sa roada si sa doboare un copac sau altul, nu le sta nimic si nimeni in cale ! Pana la urma am cedat eu, am facut armistitiu cu ei si mi-am vazut de treaba, avand grija macar sa nu-mi intre in cort. Si dealtfel, sunt tacuti, si morocanosi, sunt simpatici...doar ca te cam sperii cand iti apare deodata la picioare...

Pe inserat la Turnu
   Deci cum am spus = 0,00 somotei. Nici altii nu au prins nimic noptile astea, cred ca se schimba vremea, se racoreste. Eu de acum am cam terminat concediul, o sa ma duc mai rar la pescuit, mai mult in weekenduri, dar totusi, macar ca-mi iau liber si tot plec dupa mreana la deal vreo doua zile. Abia de acum incepe sezonul ei.

Sfarsit de concediu
     Iar somoteii sunt si la Rm. Valcea si inca mai mari si mai fomisti !

1. cam slab sezonul pana acum, sau mi se pare mie?
    dupa ce ca toata luna iunie a plouat de a rupt.....si parca vad ca pe la sfarsitul lui septembrie vine frigul :|

2. Pana acum da, dar sambata si duminica trecuta,imediat dupa ce am scris cele de mai sus, l-am dibuit tot pe acolo, am prins 12 somotei in 3 ore, unii de kil si unul de vreo 2,5 kile... altii tot mari au scapat fiindca se bagau sub niste pietre taioase si... ce sa zic la 1 m de mal, sa-mi rup batul de ciuda ! O jumate de sac de somotei ! Hai m-am racorit si eu dupa o luna de stat degeaba. Festival ! Si maine ma duc iar, pe o noapte.

3. pacat de lacul Bradisor, mare pacat, era privit ca o catredala a pastravului valcean; am auzit ca nici lacul Vidra nu e departe, au inceput sa introduca ca "desteptii" si acolo :((

De azi am introdus moderarea commenturilor, din cauza spamarii repetate. Scuze pentru inconvenient !!!