NOU ! Incearca acum o cautare pescareasca: ORICE DIN PESCUIT

căutare personalizată
Sign up for PayPal and start accepting credit card payments instantly.

06 iulie 2012

Inceputul pescuitului de vara, pe Olt la deal

la Turnu, la tunel
   De atunci din iunie,  am fost de nenumarate ori in sus pe Olt, ba dupa somotei, ba dupa clean, ba chiar si sus de tot spre Sibiu, dupa mreana. Sezonul e intarziat, pestele a inceput sa traga timid, abia acum in iulie.
 
Pregatim betele
   Pai sa va zic pe unde am mai umblat si ce am facut. In principal, am incercat mai mult somoteiul, pe zona Turnu, dar am mai dat dupa el si la Ramnicu Valcea. Aici, in oras, locul unde dadeam de obicei, s-a cam stricat, s-au facut agatatori in urma viiturilor si nu am facut decat sa las monturile in radacini.

O mrenuta ratacita la Turnu
   La Turnu, alta pozna, a inceput sa manance mai mult ziua, de la 13,00, la 17,00 si apoi seara ceva mai slab, noaptea mai deloc. A trebuit sa merg de vreo sase ori acolo, ca sa vad asta. Eu cred, ca de fapt orele astea de mancare ale pestilor, sunt dictate aici de regimul de uzinare a apei, un baraj se deschide la deal si altul se opreste la vale, sau amandoua merg, sau invers, fiindca de cate ori apa curge sau creste sau scade, ori incepe sa manance, ori daca manca pana atunci, se opreste. Totodata isi schimba si locul de hranire, mai la mal sau mai la adanc, in larg.
 
Drumul catre tunele, la Turnu
   Asa ca, in ceea ce priveste somoteiul, nu s-au facut ravagii, am prins cam 4 - 7 bucati per raid, exceptand cei trimisi la plimbare pentru ca nu aveau varsta legala pentru jocul asta. Locul preferat, l-am schimbat, acum dau mai mult la adanc, unde apa are cam 10 m, langa un tunel. Si am de gand sa merg si mai in amonte, unde am vazut eu de pe celalalt mal, locuri foarte promitatoare.
 
Langa cortul Two Seconds al lui Razvan
   Am fost si la Caineni - Valcea, dupa clean, acolo dezastru total, apa era foarte crescuta, locurile unde luam mrene, s-au transformat in lac, de fapt, a fost umplut lacul de la Robesti, din aval si acum coada lacului e la Caineni. Salutare mrene !

Un clentoi luat la rotativa langa betele de somn
    Pana mai sus, la Raul Vadului, nu mai sunt locuri bune. Dar nu asta era hiba, cleanul trebuia sa fie prezent si din abundenta, dar cum sa fac ceva daca la 1 km mai la deal se sapa cu draglinele malul pentru un baraj nou si apa venea rosie ca si caramida pe malul drept, si la 500 m pe malul stang... se sapa cu draglina pentru o statie de sortare... plus tot zgomotul astora... am stat pana la pranz si am plecat (in)jurand ca pe acolo nu mai dau zece ani de aici incolo.
 
La Lazaret dupa mreana
   Suparat, am fost si mai sus, la Lazaret in jud. Sibiu, la gura Lotrioarei, dupa mreana.
 
Costica si Nicu se duc la locul lor de pescuit
   Am plecat patru oameni, eu, prietenul Razvan, si doi colegi de serviciu, Costica (ala cu mrenele din alta postare) si Nicu - sofer si diletant in ale pescuitului (ca sa nu zic pe bune -  cizma !) si bun grataragiu. Aici, desi locurile sunt excelente, in afara soselei care trece malul celalalt, nu e nimic din civilizatie si totul e salbatic, am asteptat mreana toata noaptea degeaba, nu am vazut o ciupitura barem ! Sunt convins ca in aceleasi locuri, in august o sa traga in nestire si numai bucati mari. Vom vedea, ne mai ducem acolo.
 
Aici la Turnu e liniste
   Deocamdata o sa ma mai duc saptamana asta intreaga (sunt in concediu, he, he ) dupa somotei la Turnu, dupa care, daca isi ia si Razvan concediu, o sa mergem de cateva ori dupa mreana, la Lazaret, Meghis sau Turnu Rosu, in Sibiu. Un plan mai departat ar fi si o partida de clean la rotative, la podul peste Olt, de la Bradu, situat dupa curbura Oltului, spre Avrig si Fagaras, ceva imi spune mie ca acolo e raiul clenilor...
 
Apa e foarte adanca, vedeti firele !
    S-auzim de bine !

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

De azi am introdus moderarea commenturilor, din cauza spamarii repetate. Scuze pentru inconvenient !!!