NOU ! Incearca acum o cautare pescareasca: ORICE DIN PESCUIT

căutare personalizată
Sign up for PayPal and start accepting credit card payments instantly.

22 iulie 2012

Trei zile si trei nopti la Turnu

Lacul Turnu, de la inaltime
   Am plecat luni si am venit joi. Mai de lene sa fac bagajul de plecare, mai de tentatia unei alte nopti langa starleti, am stat pe zona Manastirea Turnu - Km. 318, o gramada de timp.
 
Picioarele fostului pod
   Luni, am plecat singur, la un loc unde odata a fost un pod peste Olt si acum au ramas doar picioarele lui submerse, care se pot ghici sub apa, sau vedea daca apa e scazuta, dar pe seara, primesc telefon de la Nelu Alimanescu (cel cu care am fost la Debusare), ca vine si el. A venit si a stat pana dimineata, apoi a plecat la Bradisor cu prietenul lui, cu care venise, fara somotei, fiindca a batut toata noaptea vantul destul de rau. Eu am prins trei si m-am culcat pe la 2,00. Interesant e ca si aici se repede la pestisor, dar nu il inghite, doar il fura, ceea ce m-a dus cu gandul la salau, mai ales ca nu zmuceste de el, ci intinde firul fara sa sune clopotelul. Ei bine, a dat doar la buchet de rame.
 
A venit varu` Cristi !
   A doua zi, vazand ca am ramas singur (nu ca ar fi fost vreo problema asta), dar din dorinta de a mai schimba o vorba cu cineva, l-am chemat pe varul Cristi, cu provizii si apa, pentru inca o zi. A venit si asta pe dupamiaza, am scos pestele din apa si l-am bagat la gheata. Trebuie spus, ca 40 % din ruxac, e totdeauna ocupat cu gheata, in peturi de o jumate de litru, bagate intr-o husa, gentuta frigorifica facuta de mine dintr-un parasolar auto, de ala cu bule de aer si argintiu, in care tin momeala si pestele prins, cand ma intorc acasa. Apoi am prins lacuste si am incercat cleanul pe la niste locuri tari. Era acolo, dar nu manca, ci doar lua lacusta de o aripa si pleca in viteza. Astfel se ratau 1 - 2 bucati mari si apoi se prindea unul mai mic... in fine, am prins cativa pana in seara si ne am hotarat sa dam la somotei seara, intr-un loc "clasic", la apa mica, la Manastire.
 
Trebuiesc prinsi obleti pentru momeala
   Aici a batut iar vantul de indoia copacii, dar tot am luat doi somotei. Dimineata am incercat la tunele, la adancime mare, unde de obicei mai trage si ziua, dar nu a vrut chiar deloc.
 
Tabara de la pod
   Bun, hai sa plecam acasa, dar... Ooops ! - constat ca am uitat trusa de lingurite rotative (multe rau), intr-o tufa langa podul acela din prima noapte, unde umblasem ultima oara cu ele. Trusa verde, tufa verde, departe de trecatorii de pe drum, mi-am facut eu socoteala ca am sanse mari s-o mai gasesc si datorita valorii maricele, m-am decis sa ma intorc vreo 4 km si s-o caut.
 
Bate vantul si e frig
   Acum alta problema, era deja dupamiaza, cand as fi ajuns acolo se facea seara... la ce sa mai venim inapoi, nu mai bine mai stam noi o noapte, mai prindem ceva si venim maine ? Momeli mai erau destule, locurile de clean erau in drum, asa facem : plecam maine ! Treaba e ca nu mai aveam apa, mancare, tigari si gheata se cam topise, riscand sa se strice pestele.
 
Asa arata locul, in stanga e podul
   Noi fiind la Manastire acum, am hotarat sa mergem mai in jos, la capul barajului, la OMV, sa luam tigari. Apoi ne-am intors si am luat apa din incinta Manastirii Turnu si tot de aici, de la un cuvios parinte, am cerut contracost niste paine, explicandu-i situatia ca nu avem de unde din alta parte si am vrea sa mai stam o noapte la pescuit. Ne-a servit prompt si fara sa auda de bani, " Lasa ca e de la Dumnezeu", am multumit si am plecat la ale noastre. Iar painea am mancat-o cu ceva foarte bun, cu pestele prins pana atunci, nitel sarat si fript pe jar in tepuse verzi... oricum nu-l puteam pastra inca o zi ! Faina masa si indestulata si apoi o cafea, ca aveam Ness la noi si hai iar la cleni si hai sa punem iar cortul si betele de somotei.

Pe placa de la capul podului
   A si sa nu uit, trusa aia a naibii era de fapt in ruxac, nu stiu cum, bagata ascuns...  Am mai luat cativa clenuti, am prins vreo doi somotei si dupa o noapte in care toate salbaticiunile padurii au vociferat si au alergat in jurul nostru de trosneau copacii, in care au venit trei vidre cat niste caini de mari si plus cativa castori ce au trecut printre firele noastre, joi, am plecat insfarsit acasa.
 
Dimineata devreme
   Una peste alta, nu a fost rau, mai am doar o saptamana de concediu si cred ca am facut un adevarat maraton pescaresc, o noapte pe acasa si doua la pescuit, ca si anul trecut dealtfel.
 
Aici e frig si peste drum fierbe asfaltul
   Intre timp, asta noapte, am fost cu Razvan si am incercat sa dam tot la podul ala, dar ne-a fost imposibil sa gasim un loc mai bun, sau sa dam pe acolo, datorita cohortelor de manelari, ce vin acum in weekend, din toata Oltenia + Muntenia sa bea bere aici, in Rezervatia Cozia, sa prajasca dracu stie ce, sa urle si sa puna zbieretele lor tiganesti la maximum,  apoi sa lase mizerie crunta, dupa ce isi strang juma de gospodarie, cateii, puradeii si pleaca. Au fugit dracu` si animalele si pestii, findca au zbierat bolnavii aia (care mai de care), pana pe la 2,00 noaptea. Am gasit un loc mai retras intr-o rapa si am prins doi somotei mai mici. Cine ma pune pe mine, avand concediu, sa ma duc sambata acolo ?
  
Cu sacul de peste (gol)
    In drumul de intoarcere, m-am intalnit cu vecinul Cristi Blaga si din vorba in vorba, am pus-o de-o mreana pe miercurea asta, pe la deal de tot... o sa va zic eu ce-am facut, cand am sa vin !
   

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

De azi am introdus moderarea commenturilor, din cauza spamarii repetate. Scuze pentru inconvenient !!!