NOU ! Incearca acum o cautare pescareasca: ORICE DIN PESCUIT

căutare personalizată
Sign up for PayPal and start accepting credit card payments instantly.

26 mai 2010

Pescuit la Rusanesti - Mai, 2010

Secundo tempo :
   De la Turnu Magurele, am plecat asadar cu doua masini, Jean urmand sa se intoarca la Magurele singur a doua zi. Am luat-o pe drumul catre Izbiceni si curand eram la baraj. Se vedea Podul Vechi, cam la doi metri deasupra apei, totusi erau pescari sus pe el.
Podul Vechi de la Izbiceni
   Am trecut barajul si am luat-o pe malul oltenesc la deal, pe drumul de pe pereu. Am ajuns la locul stabilit, pe la pranz. In drum ne-am uitat pe maluri sa vedem daca e ceva miscare, oameni, fiindca totusi pe Olt e inca prohibitie. Iar noi voiam sa intindem tot arsenalul, frustrati de faptul ca la Dunare nu am avut parte de locuri largi. Erau pe ambele maluri, atat platicari bastinasi, cat si de astia ca noi dupa somn, cu baterii de bete deja lansate. Nu erau chiar ca la nunta, dar... se putea pescui fara frica. Oricum pentru cateva zile pana se da drumul la pescuit, nu cred ca se mai deranjaza careva sa controleze, mai ales ca in vizor sunt altii care chiar braconeaza la greu (electricienii si altii).
   Stiind ca ziua nu poti da cu nimic de raul guvizilor, nu am lansat bete mari, ci am incercat platica la pluta si la culisant, cu mamaliga, ramite, pufarine, etc. Aici se cuvine o mentiune : mamaliga e facuta de catre dl. Puiu de la Valcea, mare mester si e cea mai buna mamaliga vazuta de mine, pentru pescuit. Reteta e tinuta la top secret si decat sa ne invete, mai bine ne-o face chiar el. Sta in carlig si framantata si cubulet mic, fara alt adaos. Si prinde de rupe !
Jean cu linul
   Platica dadea destul de bine, dar cam mica. A mai dat carasul mai marisor (Didi a luat unul cam la kil) si chiar un lin frumos cu ochisori rosii, luat de Jean la pluta si eliberat rapid. De altfel aici au prins peste doar doi, Jean si Briceag, ailalti mai mult am chibitat cu gandul ascuns ca lasa ca vine ea noaptea si dam in freza cu artileria grea. Nivelul apei era scazut rau, 1,5 - 2 m, astfel ca adancimea era de 3 m si se putea da la pluta.
Didi cu primul somotei
   Neavand ce face, Didi a lansat primul betele de somn pe la 16,00 pe zi, cu coropisnite. Si neasteptat, a tras somnul. Asta a fost marisor, dupa care a inceput sa traga de ala mai mic la 35 - 40 cm. Am bagat toti bete de somn si a luat fiecare destul de multi, dar tot asa, mici - in total aproximativ 30 de bucati. In top a fost coropisnita, apoi buchetul de rame si atat ca altceva nu aveam. Si tot aproximativ 30 de bete. O problema s-a ivit cand a trebuit sa bagam pestele in juvelnice - pereul se facuse extrem de alunecos din cauza ploii, a trebuit legata franghie de sus pentru coborare la apa. Daca dadea ceva mare cum ajungeam cu minciocul ?
Vine furtuna
   Noaptea a mai plouat slab in averse scurte si somoteiul a facut o pauza prelungita, astfel ca ne-am culcat. Mai putin Briceag, care a stat de veghe cam degeaba, mai motaind, mai treaz. Dimineata erau totusi in bete la toti, cativa somotei. La mine erau doi.
La platica
   A dat soarele, guvizii au curatat carligele de momeli si cine a vrut a continuat sa platicareasca. A dat iar destul de bine platica si carasul. Pe la 11,00 am inceput sa strangem bagajele, am mancat si am plecat.
Nu-i chiar asa de mic !
   Una peste alta, a fost o distractie tare, mai ales dupa atata iarna si prohibitie si ploi. Mai mergem acolo !

1. pacat de frumusetea barajului de la rusanesti.am fost saptamana trecuta si am ramas stupefiat de multimea plaselor,navoadelor introduse in apa.Efectiv nu ai unde sa mai dai cu undita.Se auzea ca nu se mai elibereaza autorizatii ptr."braconieri" ca altfel nu pot sai numesc,Efectiv se face JAF pe olt,se prinde ciortani de pana la 1kg in prostie,mare minune daca peste cativa ani nu o sa mai fie peste pe olt.guvernul se bucura la cateva sute de lei si extermina oltul.Nesimtirea braconierilor este atat de mare incat instaleaza setca in fata pescarilor iar daca comentezi te iau si la bataie.Sunt foarte indignat de acest lucru.Ar trebui sa facem o asociatie contra autorizatiilor emise siu sa interzicem pescuitul cu plase.Sunt convins ca am avea rezultate.

2. Barajul nu mai e ce a fost odata, de cand au facut baracile alea, exact pe locul unde zilnic se prindea salau si avat.
    Nu fii suparat de nesimtirea alora cu plase, unul are autorizatie si sta acasa, iar astia care vin sa le puna, sunt niste garbitosi fomisti, care le-ar intinde si in patul lu` masa, daca ar pica vreun peste !
    Asa e pe tot Oltul, au facut ei mici mafii locale, unde se pupa in cur toata ziua pescari, jandari, politie... Du-te tu cu un parlit de bat in prohibitie sa prinzi vreo trei-patru baboi, ca vin la tine cu TAB-ul si te da la ziar !
    Asta e ! Oricum, mai la vale, pe malul drept, de la insule, cum te uiti in aval se vede o curba, (cam in dreptul PECO de pe sosea)- acolo sunt locuri foarte bune mai ales de noapte la somotei si salau si ziua da bine platica si carasul - asta asa ca o consolare...
    Eu iti multumesc pentru vizita si iti doresc FIRE INTINSE !

3. aveti mare dreptate in zona babiciu rusanesti izbiceni se braconeaza zioa inamiaza mare nu au nici o rusine vin si iti baga plasa in fata efectiv te sfideaza eu vin odata pe saptamana di valcea casa gasesc niste braconieri care iti pun plasa infata si nu poti sa zici nimic ca sant pe mana cu primaria cu jandarmi cu politia cei dela primarie nea zis ca delaei mai ia cateceva dar de lanoi nu ia nimic asta nea ziso in fata pacat mare pacat de frumusete de olt

4. Pai daca nu ne organizam ? Sa constituim si noi un fond pe tara, special pentru spaga, sa dam mai mult ca setcarii ! Pai dar, sa dam spaga pentru aplicarea legii, ca doar unde ne trezim ? Ati uitat ? Aici e Romania !

De azi am introdus moderarea commenturilor, din cauza spamarii repetate. Scuze pentru inconvenient !!!