NOU ! Incearca acum o cautare pescareasca: ORICE DIN PESCUIT

căutare personalizată
Sign up for PayPal and start accepting credit card payments instantly.

23 decembrie 2012

Momeli si naluci prinzatoare, in 2012

In anul ce tocmai se inchieie, dupa cum spuneam, am pescuit cu momeli vii mai mult la somotei, in rest am folosit diverse naluci la prinderea rapitorilor. O sa va spun ce a mers mai bine pe Olt anul asta.

In primul rand, la somotei am dat cu lipitori negre de pamant si cu rame, mai mari sau mai mici, de care am avut, facute frumos, buchetele. Asta a fost "baza" sa-i zicem asa, dar am incercat si cu peste viu sau mort, buchet de viermi, coropisnite, sau cu broscute.

La inceput, primavara, capturile au fost aproape numai la lipitori, mai spre august a vrut si la rame, sau chiar - numai la rame, apoi treptat, spre toamna, a inceput sa dea puternic in peste viu. O perioada am fost dezorientat, deoarece desi tragea in mod clar ca somnul, nu puteam prinde nimic, ajunsese o dilema : ce peste e asta ?? Ulterior, am lamurit problema, era somotei de 30 - 40 cm si chiar mai mic, ce tragea asa de tare, ca ai fi zis ca are cel putin 1 kilogram. Hot si foarte inteligent, apuca totdeauna de capatul fara carlig si zmucea tare de pestisor, smulgandu-l, cu o hotarare ce darama batul de pe cracana. Daca intepam in faza de tatonare, foarte vizibila si asta, nu faceam decat sa tai pestisorul cu carligul si astfel sa-i las cina servita direct in gura. Cand spre spartul targului m-am prins care e figura, dupa ce am prins un mic amarat de 20 cm, ce facuse taraboi de ziceam ca e monstrul apelor, am inceput sa dau cu carlige dublate, reusind sa-i prind in totalitate (aproape). Dupa un alt timp, prin septembrie - octombrie, nu a mai vrut nici asta, insa surpriza, a revenit la dragostea lui dintai, coropisnita, momeala la care vara nici nu se uita, a luat coropisnite mai mari sau mici de tot, am prins doi mai frumosi in interval de o ora, la niste alea ceva mai mari decat furnicile, ca nu puteam nici macar sa le intep cu carligul ! La celelalte momeli, desi am incercat de mai multe ori, nici nu s-a uitat, pe aici pe la noi are hrana din abundenta si e tare mofturos.

Mreana, a tras tot la vesnicii viermusi cu cascaval feeling, cat am fost eu de vreo doua ori dupa ea, oricum au fost numai mrenute mici. Pastravul, nu mai vrea "papacioc" zicand ca e o mancare de pesti comunitari, la care se inghesuie acum carasii, bibanii, obletii si ce naiba au mai bagat niste boi cu diploma, prin lacurile de munte. Acum trage traditional la rame mari de pamant si la buchet de viermi albi, ca si acum zeci de ani. Ba ciar si la rotative au inceput sa mai dea. Apropo` de asta, cred ca m-am cam vindecat de raceala aia a mea si pe miercurea asta, pe 26 dec. am aranjat o pastraveala, desigur ca mai mult o sa prindem frigul si daca o sa prindem si doi - trei pastravi o sa fim baftosi ! Intentia conteaza !

Cleanul, a dat ca deobicei in rotative Mepps - Aglia, nr. 00 sau 1, sau la niste facaturi, self-made, ce functioneaza perfect, dar au o bataie a paletei ceva mai accentuata din cauza ca nu au calaret si asta nu e chiar totdeauna pe placul pestelui, oricum fiind si astea destul de prinzatoare, mai ales ca le poti impodobi cum iti place.

Avatul, anul asta a fost cam / micut dar a dat bine pe toamna, la rotative Aglia 00 albe si mai tarziu prin noiembrie, la kastere mici de 2 cm, pilkere, la streamere albe - argintii, atasate inaintea pilkerului, mai rar la cicade galbene mici sau medii.

Bibanul, a atacat bine tot toamna tarziu, la doua baraje : Ionesti si Zavideni (Auresti) - Valcea, la aceleasi cicade galbene sau rosii - Jaxon ... Holoreflex, la rotative Aglia nr. 2 - albe si alte naluci, mai tare decat la pestisorii vii cu care dadeau alti pescari.

Si insfarsit stiuca, de fapt marlita, caci toata toamna au dat numai de astea, a mers bine la rotative Aglia 2, galbene si albe si mai rar (la altii) au dat si in oscilante mici de cam 7 g, clasice, alb - argint. A dat si la viu, la carasel sau babusca, dar mai slab si cu mofturi.

Azi am fost dupa apa de baut de la izvorul de langa Debusarea Lotrului, o apa extraordinar de pura, venita direct de sub munte si am zis sa stam (eu si amicii Catalin si Nelu Alimanescu), la o mica incercare cu rame si viermisori, in gura debusarii. Nu curgea nimic de la debusare, si sunt niste stabilopozi cufundati in adanc, ma gandeam ca poate pacalim vreo doi bibani sau chiar vreun pastrav curcubeu, ca mai dau si de astia pe acolo. A fost ceva frig, dar nu deosebit, era zapada, pluteau sloiuri pe Olt si nicio miscare a pestelui. Doar o privighetoare de balta, ceva mai incolo, facea treaba buna, iesind mereu cu cate un obletel in cioc. Am stat o ora si considerand ca ne-am facut datoria si pofta de mancare, am plecat acasa. Asta a fost o proba de frig inainte de "marea" iesire la Bradisor, pe care am planificat-o pentru miercuri.

Daca vom face treaba, va tin la curent !