NOU ! Incearca acum o cautare pescareasca: ORICE DIN PESCUIT

căutare personalizată
Sign up for PayPal and start accepting credit card payments instantly.

28 decembrie 2012

La pastrav pe Bradisor, in decembrie

Iarna la pastrav
    Dupa cum spuneam, planificasem o iesire la pastrav, pe Bradisor, pentru miercuri. N-a fost chiar miercuri, ci joi, 27 decembrie, de sf. Stefan. Am plecat din Rm. Valcea la 7,00 si pe la 8,00 eram acolo, in nadejdea ca o mai ia dimineata. De fapt, in locul respectiv, la aceasta data, soarele nu se vede decat vreo 20 min pe la ora 13,... , apoi doar vreo 5 min pe la 16,00 cand apune. Valea e orientata E - W si astfel, soarele ce rasare iarna mai de sud, parcurge ziua pe dupa crestele muntilor si se vede doar in dreptul a doua adancituri intre varfuri de munti. Atunci, pe soarele ala zgarcit, iese si pastravul de la adanc, spre maluri si tot atunci si trage la undita. Si mai trage vreo 30 min inainte sa se intunece, dar si atunci destul de rar si anemic.
  
    Ziua nu a fost ger, dimineata era frig, la pranz s-a mai incalzit ceva, apoi, mai pe dupamiaza a revenit frigul, ceva mai patrunzator. Am luat lectia din alte dati si de data asta, m-am infofolit sanatos si astfel nu am simtit niciun disconfort termic. Apa nu era inghetata, iar pe maluri, zapada - destul de mare, avea o crusta de gheata. Vantul nu a batut deloc.
  
    Inca de dimineata, am dat cu doua bete la adanc si unul la pluta, cu viermusi si rame. La pluta, am incercat si cu "papacioc".  Toata dimineata nu am vazut o ciupitura, un zvac, nimic. Apoi, atunci cand a dat soarele, mi-a tras hotarat la doua bete, dar... ori m-am grabit, ori bafta rea, ca nu am prins nimic. La cei de alaturi, care dadeau numai la plute, a tras de asemenea si s-au prins cam unu - doi pastravi de om. 

    Dupamiaza am mai avut cateva incercari slabe, mici atingeri, fara niciun rezultat. Seara, inainte sa se intunece, confratii au mai avut ceva muscaturi si au mai prins cate unul, insa la mine - care dadeam cu trei bete, nimic ! Drept care m-am enervat si plictisit de atata stat degeaba in frig, am inceput sa strang betele, desi atunci trebuia sa fi stat, ca atunci tragea cel mai bine din zi.

bine imbracat
    Tocmai la tanc am strans betele si am luat-o pe poteca la deal, deoarece stapanul locului (caruia eu ii cerusem voie sa pescuiesc acolo), suparat ca cei care venisera ulterior, nu cerusera permisiunea de la el - dealtfel ii cunostea pe toti, dar astia nu dadusera nici "buna ziua", a coborat pe mal si le-a luat unditele la toti ! Cu vorba ca o sa le dea el inapoi unditele in alta zi... mai dupa anul nou... Nu stiu, desi vorbisem dimineata cu omul, cred ca mi-ar fi luat si mie betele, asa de ochii lumii, sa nu protesteze ceilalti, care de altfel se stiau bine cu el. Si apoi, alti bani - alta distractie, 120 km dupa bete...
  
    Ce mai, nu am prins nimic, dar am tinut traditia de pastraveala in preajma anului nou. Asta, de altfel, este si sfarsitul oficial al sezonului 2012, pentru mine. De acum, imi pun si eu ordine in scule si echipamente si ma pregatesc de lunga hibernare pana in aprilie - mai, cand o incepe iar sa mearga pescuitul.


    Poate, totusi, daca vremea permite, nu ar strica si o iesire - doua la mihalt, sau mai stii, la copca la stiuca ?
  

2 comentarii:

  1. Pe langa alte specii de ses pe care le-au bagat niste "boi cu diplome", vb dvs, nu e si clean in lac? Nu pescuiti clean acolo?
    Eu nu am mai fost acolo de cativa ani buni, dar mi-a zis un prieten ca a vazut vara trecuta clean mare, spre 2 kg.

    RăspundețiȘtergere
  2. Desigur, e clean, se poate pescui, dar numai cu momeli vii, aruncand de-alungul malului. Nalucile nu merg, datorita reliefului, copacilor, etc si apa fiind foarte limpede, e greu sa pacalesti un hot de talia cleanului, care se uita continuu cu un ochi la momeala si cu altul la pescarul de pe mal. Este exclusa orice sansa de a prinde vreun batran de aia de care zici, macar sa stai ascuns si sa nu misti deloc ! Se pot prinde mai mici sau asa, medii, la 3-400 g.
    Clenii aia de care ti-a spus cineva, sunt enormi, multi, cred ca au in jur de 4 - 5 kile, dar... se vad doar pe langa baraj, unde este aproape prapastie si chiar daca l-ai agata, nu ai avea nicio sansa de a-l aduce la mal sau scoate ! Adica, vreau sa spun ca isi alege locul cel mai inaccesibil si nu se sinchiseste ca stai drept pe mal si te vede - el detine controlul. Daca ii vezi sub copaci, esti dupa o tufa si nu te poate vedea, ai deja pluta cu momeala in apa, vine, se uita la momeala, o ocoleste, vine mai la mal si se uita tinta la tufa dupa care stai... apoi pleaca lenes mai incolo... dupa o ora de ascunselea de asta, ti-se lehamiteste si pleci.
    Nu degeaba sunt asa de mari, aia prosti au trecut demult prin tigaie ...

    RăspundețiȘtergere

De azi am introdus moderarea commenturilor, din cauza spamarii repetate. Scuze pentru inconvenient !!!