NOU ! Incearca acum o cautare pescareasca: ORICE DIN PESCUIT

căutare personalizată
Sign up for PayPal and start accepting credit card payments instantly.

11 iulie 2011

Plimbari pescaresti pe Olt

Podul de la Raul Vadului
   Ce poate face un pescar in concediu ? Evident, bate toate coclaurile, la deal si la vale, in cautarea de locuri noi pentru mai tarziu, cand va pescui doar in weekend.
Catalin la barajul Brezoi
   Corect. Asa ca, am plecat spre deal, cu prietenul Catalin, la "ce-o fi", cu noaptea-n cap, spre Brezoi. Acolo la baraj, mai trage de obicei carasul marisor. In ciuda faptului ca eu nu prea dau la d`astia, mi-am luat si eu un bat de caras si mamaliga.
Si eu tot acolo, dupa caras
   Ei bine, nu am vazut o ciupitura si pe la 9,00, am plecat la Turnu, la tunele dupa somotei. Zic, la Turnu - Valcea si toata actiunea e numai in jud. Valcea. Aici am stat pana pe la 16,00, dand intr-o groapa de vreo 18 - 20 m adancime, unde vorba lui Catalin, " si pestii se ineaca, de atata apa pe ei " (ce-am mai ras !). Nimic in afara de trei ghiborti umflati cu pompa. Am plecat acasa.
Barajul Robesti
   Noaptea, primesc un tel de la altii, ca sa ma duc cu ei tot la deal, ca nu are cine conduce masina (banuiti voi de ce). Hai, zic, merg si eu. Dimineata plecam spre barajul Robesti, mai sus de Brezoi. Aici loc de avat, mreana si ce-o mai fi. Cand am ajuns, apa era cam tulburica si avatul nu ataca. Mreana si alti pesti se puteau lua la gura unui parau, dar acolo erau localnicii cu cate doua bete fiecare, avand pe ele "parasute" sau " mirese", sau dracu sa-i ia cum le-or mai zice.

Aici sunt "parasutisti"
    Am blikerit nitel avatul, n-a dat si am plecat mai sus, la Caineni, la podul de peste Olt. Aici, pe malul drept, cel dinspre sosea, pe sub pod, e un taluz de beton, pe care se pot pune betele pentru mreana si se poate intra cu masina. Si locul e bun si pestele trage.
locul de la Caineni
    Am ajuns acolo. cand erau trezeci si ceva de grade afara, nimic de zis, la ceilalti, care rabdau caldura amplificata si de beton, mai pica asa cate-o mrenuta la juma` de kil. Eu am scos cutiuta cu rotative si am dat pe langa taluz, in speranta vreunui clean. La capatul acestuia, un loc mai bunisor si acolo a fulgerat un pastrav curcubeu. Pe Olt ! La o rotativa Mosca de 1, cu puncte negre - parca. http://youtu.be/pLywt-CE5AI

Curcubeul de Caineni

   Era asa de cald, ca ma luase cu ameteli, a mai venit un pastrav dupa lingurita, dar l-am ratat. Nu mai puteam sta decat sub pod, dar acolo erau agatatori. Asa ca un coleg, Ionel Stanciu, vine cu o idee : hai mai la deal, la Raul Vadului (Poiana Marului), la podul de la granita cu jud. Sibiu, ca stie el un loc bun, cu umbra. M-am mirat fiindca si eu stiu locurile acolo si niciunul umbrit, dar am plecat din infernul ala de la Caineni.
   Aici, la Raul Vadului, chiar langa pod, o casoaie parasita si la zece metri, pe malul apei, o oaza de racoare si umbra, sub niste salcii foarte inalte, loc bun... ce mai nu am mai fi plecat de acolo nici acasa !

   I-am lasat pe ceilalti sa-si faca de lucru cu unditele de fund si cu niste PET - uri cam pline si am colindat in sus ( in Sibiu) si in jos pe mal, dupa cleni. Au picat destui, nu mari, ci de 25 -35 cm, fiind adaugati pastravului de la Caineni. Mai spre final, am gasit un crac de Olt, full de cleni, loveau rotativa (Aglia 00 simpla alba) cu capul, insa nu mai dadeau prea cu interes.

au fost si mai mari
    I-am lasat si eu in pace si pe la 16,00 am plecat acasa. Una peste alta, n-a fost rau, mai ales ca am descoperit locul ala cu umbra. Ma mai duc pe acolo cat de curand, cat or tine caldurile astea !

 Ducu, la Caineni (eu)


8 comentarii:

  1. Da, intradevar, de la Ramnicu Valcea, in sus si in jos pe Olt, sunt intotdeauna tot felul de optiuni pescaresti. Iar zona de deal si de munte, e o alternativa distractiva, pentru pescuitul in stil mare de pe Oltul inferior.

    RăspundețiȘtergere
  2. Sa traiesti, coane Ducule !

    Eu mi-s din Sibiu, si mai dau si io' din cand in cand cu bata-n balta in aval de Boita, ca e zona superba pana spre Calimanesti , doar ca nu prea stiam locuri in afara de cateva in zona Cainenilor! Nu stiu dac-oi avea timp sa ies, da pofta mi-am facut-o, ti-am citit toate articolele, si o sa le urmaresc si in continuare, daca o sa mai ai ragazul sa postezi.
    Felicitari oricum, si multumesc. Sa ai zile multe si faine pe vale, si cine stie ... poate oi vedea vreodata " ASU " ( ! )la treaba !

    RăspundețiȘtergere
  3. Salut !
    Imi pare bine ca iti plac povestioarele mele, sa stii ca nu prea am avut timp sa mai merg la vale, oricum , am gasit niste locuri faine de mreana la Caineni - dau si bucati mari si m-au captivat. E si aproape si e si foarte distractiv. In toamna asta, poate mai fac o iesire si la vale, dar pana cand se lasa frigul, vanez mreana !
    Numai bine !

    RăspundețiȘtergere
  4. Salut si eu !
    Chiar i-mi plac, le-am citit pe toate, inclusiv pe ultima insa am postat din greseala aici. Ei, amandoi pescuim pe vale ( a Oltului ) chiar daca tu vii la deal iar eu cobor, tot pe aceeasi vale ne muiem betele ( ha ha ). Doar ca eu nu am prea avut timp pana recent, am fost pe abstinenta peste un an pana acum cateva zile. Deh, am dat peste blogul tau si nu am mai rezistat ! Si asa am avut si io experienta aia cu moacele. Asa-mi trebuie, doar ai ziso pe aia cu invazia ! Atatea sau aruncat, adevarate kamikaze, de am inceput sa-mi pun problema ce ne-om face in cativa ani, cand s-or mai implini nitel ... daca pana atunci n-or aparea si isteti care sa le puie la saramura sau conserva, ca sunt si de astia destui, cu foamea-n glanda ( io i-as elibera cu tot cu peste-n Olt ! ). Cat despre mine : in afara de mreana peste juma' de kil' nu tin nik', am lansat si caras pe la vreo 8 - 9 sute de grame la apa. Nu-mi place carasu' , nu de alta ! Unii zic ca e buna, ca are carnea dulce ... O fi, da nu prea poti ajunge la ea de oase !
    Ei, si am fost la Caineni, in drept cu Greblestiul, fo' suta - doua de m in amonte de podul dezafectat peste Boia. Fain loc, fain foc dar mreana ioc, doar moace d-alea ... stii tu, la toate orele ... Podul peste Boia l-am urcat noaptea cu un bat pe care am vrut sa-l las ceva mai jos, dar surpriza, de partea cealalta, piciorul podului sta suspendat la vreo trei metri in aer. L-au dezvelit viiturile, si chiar daca reuseam sa-l trec, un brat din Boia curgea pe dupa el bine mersi, deci nu m-ar fi ajutat cu mare lucru sa ajung unde vroiam, si se vedea acolo loc misto, cu sperante de mreana. Poate binevoiesti sa i-mi zici si mie pe unde l-ai trecut sau in ce loc ai dat cum ai descris in alte bloguri. O sa ies odata , peste saptamana, si cam atat ca nu prea am timp, dar mi-e dor de un drill de mreana mare, si m-au cam rapus moacele la ultima iesire.
    Mersi mult si ne mai auzim ( poate si vedem , dau o bere ! ).
    Mult noroc si multe kile pe cap de bat lasat la vale !
    Cu respect, anonimu' Gabi !
    PS : Biban o fost unu de-o schiopa, pe la vreo 300 g, ( retur la apa de urgenta ) da moaca de ala african nici urma ! ... deci inca mai e o speranta, mica ce-i drept, ca prea e mult de-al nostru, mustacios mic si papator de icre, cum ziceai ! Macar de so face mare, sa merite deranjul sa scriem depre el - asa sa ne-ajute dumnezeu !

    RăspundețiȘtergere
  5. Salut Gabi
    Sa stii ca mreana aia mai mare e cu toane multe. Am fost tot acolo vineri noaptea si nu am vazut o muscatura, o trasatura, nimic ! Toata noaptea pana la 6,00 ! Dar nu disper, locul are potential, cine stie ce-o fi avut. Ma duc si saptamana asta, vineri sau sambata. Nu numai eu si nu doar o data, am luat de alea mari acolo. Regula e ca de obicei prinzi.
    Sa-ti spun exact unde dau eu : la podul ala care zici ca ai ajuns, treci (h= 2m), am batut eu acolo un fier ajutator de care sa te tii sa cobori, eu am o sfoara cu carlig cu care dau jos intai bagajele si apoi e usor de coborat, la urcat, invers. Si la o adica, treci prin Boia, are max. jumate de metru ! Imediat la dreapta, chiar in gura Boiei, se face o limba de nisip - pietris. Ajuns aici, cum te uiti spre aval, se face un mic golf in care se intoarce apa. Dai cu doua bete, unul mai aproape (cam 22m) usor spre dreapta in marginea suvoiului si cu altul, cam pe aceeasi linie, dar mai la vale cu vreo 10m de primul. Arunci usor la stanga in suvoi si ti-l indreapta apa. Mai poti pune unul chiar pe botul de nisip, dat la 4-5m ciar in suvoi, si altul in stanga, aruncat in golf, mai departe, cam 30 m. Oricum de prins, prinzi la cele doua bete centrale, celelalte doua sunt de forma. Buchet de viermi foarte indesat, schimbat la 20 min - adica refacut, ca-l papa ala mic rapid. Plumb culisant rotund de 70g Carlige 2 dimensiuni, tija scurta groasa, descidere mare si varf drept. Eu am gasit mai bune, Gamakatsu nr 4 pt. noapte si mai mici pt. zi codul de pe pachet - LS-3620G. E loc pt. un singur om, absolut fara agatatori. Celalalt, dupa golf, imediat. Tacere, fara strigate.
    Acolo unde lasi masina, nu da sunt agatatori. Mai la vale de locul ala, dupa golf - alt loc. Mai la vale, loc bun de blinkereala la clean, pe la pragurile alea de se vad si mai inainte, pe malul pietros de se vede. Mai sus, unde zici ca ai dat, intradevar, numai moace.
    Spor la treaba si poate ne-om intalni pe tot Oltul, ma stii cum arat, de pe blog. Numai bine !

    RăspundețiȘtergere
  6. P.S. Vezi asta si cred ca iti dai seama precis de loc http://youtu.be/-xM8ZfVT74I

    RăspundețiȘtergere
  7. Pana acum vreo doi ani mi-am facut concediul vreo trei ani la rand la Caciulata si am avut ocazia sa pescuiesc pe malul celalalt al Oltului, dinspre gara, sub padure. Primul an n-am avut scule si mi-am cumparat scule de la niste oameni care vindeau ( vergi si linii)prin piata de la Caciulata. In urmatorii doi ani mi-am exercitat atributiile de pescar cu un spinning cu rotative si twistere la pastravi si salau . Nu m-am dus chiar la pomul laudat dar cu frumusetea locurilor de acolo uiti si de pescuit...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Inainte vreme, dadeam si eu pe acolo, se lua clean si scobar. Anul trecut, am luat-o in jos, pe malul care zici, de la castrul Arutela pana la Cozia si nu am avut nici macar o lovitura ! Nu stiu ce se petrece, locurile sunt aproape inaccesibile si nu pescuieste absolut nimeni pe acolo, asa ca ma asteptam la peste mult si mare. Mai ales la avat, care sigur e pe acolo. Ei bine, nu se vede de sus nici miscare si nici vreun avat. Locuri superbe de clean, care ... lipseste cu desavarsire ! Chiar nu inteleg fenomenul. De la Cozia pana la Caciulata, da, se mai prinde, dar peste mic.
      Asa ca daca te mai duci pe acolo, fa bine si treci barajul de la Turnu, care este la o aruncatura de bat mai la deal - 2,5 km, de Caciulata si acolo, mai ales pe malul stang, poti prinde cleni, avati si mai ales somotei.
      Altceva :
      Poti merge pe jos, pe faleza Oltului, pana la Cozia si apoi pe sosea inca un pic, pana la OMV-ul de langa baraj. Aici, la 50 m de benzinarie, este primul viaduct. Chiar de unde incepe balustrada lui, pe stanga cum te uiti spre Sibiu, se face o potecuta prin padure (deci pe malul drept al Oltului) si ajungi pe malul golfuletului de sub viaduct = clean, avat, biban si caras si babusca... dar atentie, locul e foarte cu toane, o zi da, cinci nu. Tot mai bine e la tunele, exact peste baraj si un pic la deal. Chiar si langa OMV, ai sa vezi obleti deasupra si avatul (marisor) atacand.
      Si locurile sunt foarte frumoase.. ce sa zic, poate mai vii pe aici.
      S-auzim de bine !

      Ștergere

De azi am introdus moderarea commenturilor, din cauza spamarii repetate. Scuze pentru inconvenient !!!