NOU ! Incearca acum o cautare pescareasca: ORICE DIN PESCUIT

căutare personalizată
Sign up for PayPal and start accepting credit card payments instantly.

18 iulie 2011

O noapte pe lacul Izbiceni

16 iulie 2011, sambata, am mers la Izbiceni sa dam dupa somotei si salau. Langa Podul Vechi, mai la deal de el, pe malul drept. Am luat ca momeli : lipitori, rame mari rosii, 2-3 coropisnite ramase de la pescuitul trecut, scoici si pestisori din contracanalul de la Rusanesti. Astia pentru salaul care precis trage noaptea, plus ca si somoteiul care se cam indeamna la ei, in ultimul timp. Care pestisori au murit saracii in primele trei secunde dupa ce i-am scos si s-au imputit in urmatoarele zece minute. Erau 38* C, la umbra. Asa ca nu am mai dat dupa salau, toate betele fiind transformate in arme letale pentru somotei.



Am ajuns mai devreme, pe la 15,00, dar am stat la o terasa din Izbiceni, pana la 17,00, din cauza caldurii foarte mari. Cand am ajuns pe lac, am luat legatura cu Doru de la Pitesti, care era cu prietenii lui pe Podul Vechi, inca de joi seara. Mi-a zis ca se luau acolo, platica si ceva salai mai rasariti, dar nu prea mai are pestisori de momeala. El dadea dupa somotei si salau si avea ceva capturi.


Am mers pana la km 2+500 si acolo ne-am instalat. Patru oameni : eu, Catalin Didi si Doana. Bete ca la balamuc, mixuri pe carlige, tehnici complicate si mortale, ce mai...




Pe seara, calm, zapuseala, apa limpede, a inceput sa zbarnaie promitator cate un clopotel si am luat doi somotei, cam asa, la kil. A venit noaptea apoi, cu fulgere spre nord si a inceput sa bata un vant mai tarisor. S-a oprit si trasul pestelui. Apoi vantul s-a domolit si am mai prins unul, nitel mai mare decat ceilalti doi de mai devreme. Am avut si ceva mare in undita, la scoica, a tras si foarte tare, dar l-am ratat, nu stiu ce a fost, somn sau crap. Au luat si ceilalti cam la fel, Catalin a luat unul mai marisor, dar tot asa, pana in 2 kile. S-a mai prins si o platica - doua, la rama si cativa bibani la resturi de pestisori.


De la ora 1,00 si pana dimineata, nu a mai dat absolut nimic. La 9,00, am strans si am plecat spre casa. La pod, am oprit si am vorbit cu Doru, care a venit de pe pod cu barca si spunea ca a mai prins ceva salau, la cativa pestisori pe care-i facuse rost seara pe acolo si cateva platici la pufuleti. Parca si un somotei la coropisnita.




Oricum, chiar daca nu e festival, totusi se mai prind noaptea doi - trei pesti si ziua platica. Pentru cine poate sa stea ziua in cuptor. Si asta-i tot oameni buni !








2 comentarii:

  1. cred ca a fost minunat, si aer curat, nu-i asa?

    RăspundețiȘtergere
  2. In afara de caldura suportata ziua, da, e frumos ! Ca de aceea ne tot ducem mereu pe acolo !

    RăspundețiȘtergere

De azi am introdus moderarea commenturilor, din cauza spamarii repetate. Scuze pentru inconvenient !!!