NOU ! Incearca acum o cautare pescareasca: ORICE DIN PESCUIT

căutare personalizată
Sign up for PayPal and start accepting credit card payments instantly.

27 septembrie 2010

Stiuca la Magurele, pe Zetonu` Mare

Pe furtuna, seara da bine
   Asadar, hai dupa stiuca ! si am ajuns dupa ea, tocmai la Turnu Magurele, jumate de tara spre sud, la o balta numita Zetonul (cu E) Mare. Eu, Didi si Doana.Am fost chemati de Jean, fratele lui Didi, care daduse acolo dupa alti pasnici si luase stiucute la rama, viermisori si cred - acum, ca ar fi dat si-n mamaliga daca s-ar fi insistat.

Dimineata, a iesit stiuca deasupra
    Balta asta, e langa T. Magurele, la vreo 3-4 km, cum mergi spre Islaz sa treci Oltul. Dunarea e aproape, la fel si podul de la Islaz, unde da bine avatul. Sunt de fapt doua balti : Zetonu` Mare si Zetonu` Mic.

Mepps Aglia, 1, 2 si 3
    Peste e de multe feluri dar mic. Chiar si stiucile sunt cam... marlite, cea mai mare pe care am vazut-o prinsa acum, avea cam 2,5 kg. La viu da excelent, pe tot cuprinsul baltii, in pestisori de marime mica. Si hai sa va dau un pont : aruncati cu mamaliga sau paine inmuiata, din belsug pe un spatiu mic si blinkeriti-o acolo. O sa vina pana la mal, dupa pestisorii mici adunati la momeala. Verificat cu succes.

Marlite, dar bune si astea !
    Desi s-au luat si la paleasca si la vobler, hotarat lucru acolo da rapid si bine la rotative de 1, 2 si 3, Aglia, nu importa culoarea. Agatatori putine si pe langa mal, la mica adancime- 90 % recuperabile.

Dintii de lapte
    Nu am facut mare scofala de capturi, personal am luat doar 7 bucati, dar m-am "sarat" in ceea ce priveste stiuca, m-am distrat destul de bine. Sau daca vreti, i-am dat-o-n freza. Didi a luat cateva la pluta si altele la linguri, pana si Doana, nu s-a lasat si a luat si el la rotativa de 1.

Tinichigiu convins
    Am dat si la somotei noaptea, dar sunt mici si nu se face...am dat si dupa pasnici (tot noaptea)- se mai prinde. A fost foarte cald noaptea - pentru sezonul asta.

Locul lui Jean- el e in cort
    Jean a dat numai dupa pasnici si tot a luat stiuci cu carligele lui de, cred, 12 sau mai mici la ramite si viermusi.
   Pe seara am fost vizitati de Leo si de Luci de la Magurele, ne-au adus cafea proaspata (buuuuna !) si am vorbit de una-alta, de locuri pe Dunare...
   Nu stiu daca mai ajung pe acolo curand, dar ramane un loc bun pentru iarna la copca, sau pentru februarie- martie la linguri, credeti-ma ca fierbe apa de stiuci !

1. Va salut ... am citit si am hotarat sa merg maine 28.11.2010 la aceste 2 balti...in dorinta de a lupta sportiv cu o marlita sau mai multe am sa revin cu un mesaj la intoarcere :)!

2. Salut
    Deabia astept sa vad ce ai facut, nu uita : NU intra cu masina pana langa apa ! Lasa masina unde e teren solid la vreo 500m. Da in capatul drept al baltii, cum te uiti la malul cu copaci (e mai adanca, mai putine agatatori si da mai bine), foloseste mai intai rotative de 2-3 albe sau galbene. Nu uita sa-mi spui ce ai facut !

3. Salutare...acum am ajuns acasa foarte obosit si foarte dezamagit..sedinta programata de relaxare cu ,,marlite'' a fost dezamagire toatala si pt mine si pt iubita mea care se astepta sa prinda marea captura...am localizat ambele balti,am testat in prima faza balta cea mare, am reusit sa intru cu masina pana langa vagonul acela e un fel de cabina verde chiar in zona cu copaci,am incercat la oscilante,voblere,twistere,la viu....la tot ce sa putut insa fara rezultat...culmea marlitele sareau frenetic de 2-3 ori reusind sa ma stropeasca cu apa asa de aproape sareau...insa nu am prins nimic mai erau 3 pescari care la fel nu aveau nimic prins ....si am mai vazut 4 braconieri care prindeau cu ceva gen cos cu coada prin stuf erau penibili, sa intri pe 28 noe in apa dezbracat...grrr in fine probabil ei au prins nu am fost interesat...am mai aflat de la un nene cu caruta ....,,Tata seara se umple de plase vin multi braconieri...Din pacate asta este realitatea cruda ce ne inconjoara...Vremea a fost favorabila iar distanta nu foarte mare eu locuiesc in Pitesti. Va doresc fir intins si poate reusim sa mergem la o balta adevarata ....

4. Dezastru ! Asta era o balta cu sperante..ai dracu setcari, au bunghit-o repede, pai de aia nici nu ai prins, e speriata (ce a mai ramas) si sta sub mal in radacini. Vestea buna e ca locul ala se inunda deobicei primavara si intra alt peste. Setcari au mai fost, dar balta e vestita de stiuca de ani buni. Oricum nu pot ei sa o prinda pe toata, ca se ascunde sub mal...
    P.S -Pesemne ca de aia dau mai mici, ca nu apuca sa creasca...

5. "fierbe apa de stiuci!" ce bine suna! la noi in Suceava fierbe de moluste...numa de stiuci nu. Anu asta n-am prins nici una. E drept ca nici nu am mai fost asa des ca anu trecut dar totusi ... chiar nimic? Frumos articolul, as vrea si eu sa pot posta o asemenea poveste dar chiar nu mai am bafta de un loc bun de pescuit si gata.

6. Pai dupa cum ne spune Valentin mai sus, nu prea mai fierbe nimic, poate doar setcile. Si despre locuri, in Suceava nu stiu, e prea departe de mine, dar daca o sa cobori un pic spre sud, ai Lacul Rosu in Neamt - pentru pastrav si Bicazul, ai Prutul si mai ales Siretul, care prin zona Bacaului are peste la greu, fa si tu niste expeditii mai ample, de cateva zile, cu prietenii, pe la Stanca - Costesti, unde chiar ca e plin de namile...Si sa stii ca nu e nevoie de peste mare ca sa te numesti mester, perfectioneaza pescuitul in zona ta, ca e bine si asa.
    Fire intinse !

7. Poate o sa reusim sa facem o expeditie, daca ne strangem ceva iubitori de stiuca in delta, acum doi ani am avut sedinte reusite la stiuca...din pacate braconajul cu curent a luat amploare mare pe canalele Dunari,anul acesta e drept nu am avut nici mult timp nu am reusit sa prind nimic pe acelas canal in care am luat si 20-25 stiuci intr-o singura zi acum 2 ani. Eu sunt din Pitesti si am avut capturi frumoase si aici la noi pe Arges,am cateva locuri frumoase din pacate se fac deversari din baraj in baraj si apa este murdara iar stiuca nu mananca. Se ecluzeaza continu de cateva luni ...poate numai de la anul se va putea prinde din nou!

8. Ok, tinem legatura, desi in Delta, poate doar la anul prin septembrie - octombrie, sa consult si eu gasca... sa vedem. Si la noi la Rm. Valcea e stiuca mare si multa, chiar pe langa oras, dar in principal asta e si aici necazul : 340 de zile din an e tulbure apa. Cateodata se aduna in cate un loc si atunci se ia bine, dar dupa cateva zile dispare si nu mai e de gasit nicaieri, de parca Oltul ar fi o chiuveta la care i-am scos dopul ! :)

De azi am introdus moderarea commenturilor, din cauza spamarii repetate. Scuze pentru inconvenient !!!