NOU ! Incearca acum o cautare pescareasca: ORICE DIN PESCUIT

căutare personalizată
Sign up for PayPal and start accepting credit card payments instantly.

07 martie 2010

Mihaltul - un peste rar

   Pentru cine se incumeta sa stea o noapte in frig pe malul apei in intervalul decembrie - martie, rasplata  va fi o captura alcatuita din cativa pesti ciudati asemanatori somoteiului, bineinteles acolo unde acestia exista, adica pe raurile care au varsare in Dunare si nu mai e nici un baraj in aval care sa-i opreasca. Eu o sa-l prezint asa, din punct de vedere al pescarului avid de trofee, adica al meu, acesta fiind la momentul actual specie protejata prin lege si prohibita tot timpul anului. Cu toate astea, macar asa de incercare...

  Asa ca o sumara prezentare, mihaltul e singura specie de cod de apa dulce, probabil ramasa la noi din perioada glaciara - acesta traind numai in ape reci si hranindu-se exclusiv noaptea. Vara sta prin Dunare in gropane si in lacuri salmastre, probabil si in mare. In perioada sus amintita, urca din Dunare pe rauri, pentru inmultire si hrana. Se bate in decembrie - ianuarie in locuri cu pietris pe fund si apa adanca si ramane in locurile respective pana se incalzeste apa, prin aprilie. Ca aspect, seamana cu somoteiul, dar are capul usor mai alungit, nu are mustati lateral, ci una singura in barba. Culoarea e cafenie tigrata cu galbui, burta fiind si ea crem - galbui. Am unul in poza, in josul paginii, in bottom. Creste cam pana la o jumatate de metru, dar in general se prind exemplare de 30 -35 cm. Umbla spre deosebire de somn, in carduri, asa ca ori dau mai multi la undita, ori niciunul.
 
   Hrana e foarte diversa, cam ca a somoteiului, dar din experienta, va spun ca da bine la bucata mai marisoara de peste, buchet de rame, lipitori. Eu am luat cel mai bine cu bucata. Capturile unei nopti de aproape iarna, nu au depasit vre-o 10 - 12 bucati. Nu are ore favorite, putand sa dea oricand de la inceputul si pana la sfarsitul noptii, sa traga, sa stea si iar sa traga mai tarziu, dupa cum umbla cardul. Nu-i credeti pe aia care scriu ca e sau ca devine rapitor, ca nu au vazut macar unul vreodata, acesta e un peste oportunist si lenes, hranindu-se cu orice e comestibil si nu fuge, cu alte vorbe un gunoier.


   Ganditi-va cati nebuni se duc iarna la pescuit nocturn, mai puneti ca se mai intorc si cu mana goala cateodata si cand au bafta, vin cu cateva bucati si o sa vedeti ca specia e amenintata de alte dezastre, in niciun caz de cativa pescari rebegiti de frig. De altfel am vazut ca nici autoritatile nu pun pret pe asta, caci pescarul poate zice ca da dupa salau, somotei, etc, si de alfel sunt chiar si localnici care habar nu au de cum arata, darmite aia din politie (ca aia vin ), care-i confunda cu somoteii. Amenintarea sta in faptul ca din cauza apelor poluate, specia se reproduce greu si incet, acesta fiind iubitor de ape curate si oxigenate - doar e peste arctic ! Oricum, daca va incumetati, perioada propice, e de la inceputul lui martie si pana la prohibitia generala. Apa e foarte rece, dar aerul e mai caldut, si se poate sta macar jumate de noapte.
 

 Pus in tigaie, se schimba treaba ! Ca gust, e net superior somoteiului, salaului si cred eu si pastravului. Nu are oase deloc, doar sira cu trei apofize, ca merluciul. Inchei cu convingerea ca e o lectura interesanta...si atat ! Cine e atat de de nebun sa se duca iarna - noaptea la pescuit, cand iti ingheata mainile de nu poti scoate nici pestele din carlig ? Si totusi...

9 comentarii:

  1. Bună multumesc de comentariu si mia făcut placere de vizita dumneavostră cu stimă si respect NIK dacă vreiti putem face si un schimb de linkuri astept un raspuns .

    RăspundețiȘtergere
  2. Super articol! Bravo nea Ducule.Knd o fi,vreau si eu sa vin la matale sa facem o partida la mihalt.Spritul l-aduc eu.Sanatate.Mai vb pt. Izbiceni-la podul rupt....fir intiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiins!!!

    RăspundețiȘtergere
  3. capturi recente? eu am una de 3kg la oscilanta,in oct.

    RăspundețiȘtergere
  4. Nu am avut timp deloc luna asta, planuisem ceva dupa craciun. Daca merg la mihalt, fac eu o postare, poze..Felicitari pentru captura, 3 kile, sa inteleg ca e mihalt - e mare, bravo.

    RăspundețiȘtergere
  5. felicitari pentru expunere si tinetio tot asa sa dea dum sa aveti un peste sa nu puteti sal scoateti dar sa va bucu rati de dril

    RăspundețiȘtergere
  6. Nu-i rau ! Merge si asa, cat despre scos...las`pe mine ! Multumesc de apreciere !

    RăspundețiȘtergere
  7. Nea Ducule am prins mihalt. Nu stiu cumo fi la gust da la ce frig am tras.... L-am luat la Izbiceni pe deversare la pachet cu un salau:)

    RăspundețiȘtergere
  8. Bravo ! Trebuia sa fi stat in masina si sa te uiti la starleti, inca e frig rau noaptea. Ideal e sa dai separat la mihalt si sa dai la plastice, printre bete, la salau. La gust, e cum ti-am zis mai sus : No.1 !
    Fire intinse !!!

    RăspundețiȘtergere

De azi am introdus moderarea commenturilor, din cauza spamarii repetate. Scuze pentru inconvenient !!!