NOU ! Incearca acum o cautare pescareasca: ORICE DIN PESCUIT

căutare personalizată
Sign up for PayPal and start accepting credit card payments instantly.

13 iunie 2011

O plimbare de Rusalii, pe Olt la vale

Deversare si ploi la Rusanesti
   Duminica Rusaliilor ne-a gasit la Rusanesti, sub baraj, unde gandeam sa dam la avat si ce-o mai fi pe acolo, mancator de "tinichele". Inca de cand am ajuns, la 5,00 dimineata, a inceput ploaia, la inceput mai slab, apoi din ce in ce mai tare. Am pus pe noi pelerinele si am incercat si asa, dar...
   Se deversa, pereul era alunecos si nu era niciun fel de peste, nici mic, nici mare in apa. Puietul si obletii fiind dusi hat - la vale, rapitorii desigur ca nu aveau la ce sta acolo. Pe mal erau mai multi ca si noi, care lansau dupa avat si inca foarte insistent. Dar in apa chioara... Si pentru ca dezolarea sa fie completa, pe balti erau o multime de pescari ce dadeau dupa carasei cat bricheta si nici macar astia nu trageau.

Asa a fost vremea de Rusalii
    Pe la 13,00 pe fondul unei furtuni iminente, am plecat spre Magurele. In drum, am trecut pe la baraj la Izbiceni, unde deversa si cei cativa pescari de acolo erau inghesuiti mai la vale pe plaja de sub rapa, pesemne dand dupa salau sau vreo mreana. Pe lac, pe podul vechi, nu era nimeni. Nici pe pereu, pe langa pod. Poate din cauza vremii. http://youtu.be/kWYmlHwjgFE
Pe Zeton, doar pixuri
   Dupa ce am terminat ce aveam de facut la Magurele, am mers la Zeton, unde cineva prezent acolo, ne spunea ca, e ceva rapitor care ataca pe deasupra apei. Desi am fost avertizati de catre un cunoscator al situatiei exacte a Zetonului, am considerat ca au mai ramas ceva stiuci in balta, dupa setcari. Ei bine, nu. Nu au ramas, decat alea cat pixurile. Cred ca au bagat setcile si pentru ultima stiucuta de 1 kil ! Foame mare tata ! Asa ca Zetoanele, ca balti de stiuca sunt total compromise : Nu va duceti acolo !

De alfel, am aflat si misterul celor 42 de bete, la care nu a tras somoteiul doua nopti, la rand. Se pare ca e atat de speriat, incat si-a schimbat teritoriul de hranire. Asta din cauza "electricienilor" care vin in numar mare si in fiece noapte pe zona. Altii care au siruri, pleaca sa le "controleze" si de fapt, electrocuteaza cativa somni in 10 min si vin cu doi saci pe care abia ii trag dupa ei - sirurile fiind doar o acoperire. La ce sa mai stea sa puna momeli, sa munceasca, daca au aparate cu electrosocuri. Apa e foarte calda acum, si alea (aparatele), se pare ca nu au eficienta decat daca apa are peste 18 grade C. Asa ca acum e timpul sa-l curenteze, dare-ar toti dracii in capetele lor seci ! Au facut degeaba Jandarmeria aia Silvica si jalnica. Spaga si saracia, au cuvantul, toti sunt pe-o mana cu toti si politaii rurali, sunt nasii afacerii.

La intoarcere am oprit si la podul de la Islaz, unde voiam sa mai incercam avatul, dar apa era tulbure - namol - cred ca fiind deversata, rupsese din maluri in amonte. Poate am fi oprit si la Corabia, dar de cum am intrat spre oras, a inceput furtuna mare de nu se vedea la 5 m in fata.

Rusanesti
    Am luat-o ca pe o plimbare in natura, de Rusalii, nu ca pe o partida de pescuit. Sa se mai opreasca ploile si mai vorbim.

1. Salut,
    Scuze pentru ca scriu cam tarziu dar am PCul stricat.
    Ziua 1
    Vineri am plecat spre Frunzaru, dupa pestisori am gasit, am luat si valea spre Podul sperantelor ... desarte. Batea vantul de nu puteai ajunge pe pod, oricum podul era spalat de valuri. Deci am renuntat la pod si am plecat in deversor acolo era mai bine cu vantul dar nu era coada de peste. Localnicii incercau la japca dupa crap...
    In conditiile date am plecat spre Rusanesti in deversor pentru a sta pane se potoleste vantul si apoi sa revenim pe Izbiceni sau la Cilieni. La Rusanesti jaleeee cativa localnici care pescuiau la guvid. Am tatonat terenul si am decis in unanimitate(eream doi) sa plecam pe Babiciu.
    Pe la orele doua am ajuns pe Babiciu si ne-am oprit "la teava" dar in partea cu barajul, pentru a incerca la salau. Nici asta (surpriza )nu mergea. Din nou plecat pe mal dupa informatii "salvatoare"; m-am plimbat pe toata peninsula, toti craparii somau chiar si cei ce pescuiau la salau nu vazusera tac. Vantul batea super tare si nu dadea semne de oboseala.
    Singurul lucru pe care l-am mai putut facetinand cont de ora a fost sa cautat un loc mai ferit de vant pentru seara...am ajuns pe malul drept cam la doi km de teava.
    Am prins aici pana seara doi carasi la kil si pe la 8 surpriza un salu cam la un kilogram.
    Noaptea a mers binisor carasul iar la coleg un somotei.
    O sa revin cu ziua doi si trei....
    Sper ca nu te-am plictisit
    PS Daca stiam ca vi prin zona poate ne gaseam. Daca vrei iti dau nr. meu de telefon ne putem auzi in caz de ceva.
    Tensi

2. Salut, nu am stiut nici eu ca o sa vin, seara tarziu am primit un tel, ca ai mei pleaca la vale pt. o zi - seara inapoi. Altfel, iti dai seama ca te-as fi anuntat ! Am luat la mine doar un betisor si niste tinichele. Insa daca imi descrii si zilele urmatoare, e super, ca-mi fac o idee generala despre un subiect foarte actual si acut : De ce nu mananca pe nicaieri, fire-ar el... In fine, ideea cu telefonul e buna, da-l pe mail : yyducu@gmail.com si-ti raspund cu nr. meu - e bine, ne mai tinem la curent cand iesim. Astept continuarea !

3. Salut
    Ziua 2;
    Trezirea la 5 pe la 6 eram cu betele in apa pe o ploaie mocaneasca ce nu dadea seemne de potolire. De precizat ca noaptea am strans TOT de pe mal, se umbla noaptea pe mal dar si prin apa iar scopul lor e destul de clar.
    Nu am avut nici un tac la unditele de caras,pe la 9 am pris o rosioara am bagat-o la salau si minune am prins captura expeditei un salau de aproape 2kg. Evident fuga dupa pestisori la teava dar oricat am dat cu ei nu am mai avut un tac. Singurul peste pe care l-am prins in timpul zilei a fost un caras "la kil".
    De maxima importanta a fost faptul ca se deversa pe 3 guri iar apa a crescut cotinu, eu cred ca asta a fost motivul pentru care nu a tras.
    Am plecat cu barca ne-am invartit degeaba: nu manca, craparii aveau unditele pe mal din cauza curentului.
    Am avut o mica "aventura" seara:una din unditele cu pestisor a inceput sa vibreze f. violent clopotelul urla nervos iar eu urlam la coleg sa traga; coleg care ma privea indiferent. Abia apoi am vazut captura: o pasare(cred randunica de apa) se prinsese in fir. A urmat eliberarea "trofeului".
    Noaptea a mancat carasul destul de bine pana pe la doua. Am avut bagate 6 pe somn:rama, coropisnita, pestisor; nici un tac nimic.
    Ziua 3;
    Trezire la 5...ploua...iar la somn....trezit la 7...ploua... am srtans si dusi am fost; nu am mai suportat ploaia.
    Alta ciudatenie la nici 100m un tip a pris la pluta un crap(novac) de 15-18kg.

4. Deci, tot mai manca salaul, cat de cat. Dar ce-o fi cu somoteii ? Ca la Babiciu, dadeau, ce-i drept mai mici, dar multi. O fi si pe acolo iufa cu electrica - doar zici ca se umbla noaptea pe mal si pe apa...sau erau pescari disperati de ghinion...
    Ei bine stai sa se opreasca ploile si viitura, si mai vorbim !

5. Salut,
    Vesti proaspete din weekend; pe Frunzaru a inceput carasul dar mai ales platica aia mai imbracata. Cine a da la culisanta a luat chiar bine.
    Noaptea doar somotei mic 300-400g; nu merita oprit. Cei drept prietenii care au dat au folost doar rame si inca din cele mici.
    Eu nu am avut timp dar cred ca o sa ma duc sambata viitoare pana la Slatioara la somn.
    Tinem legatura.
    Tensi

6. Saptamana asta, pe 25 -26, nu ma pot duce la pescuit. Insa peste 2 sapt. vizez tot somnul, dar in doua locatii : la Draganesti si Intre Rusanesti si Izbiceni, dar pe malul stang pe la gropi, pe lanaga padure. Si cu ocazia asta, vad si ce mai e cu pila de la Rusanesti, ca trebuie sa-nceapa salaul. Prin perioada asta, are o iufa de vreo 2-3 saptamani, de rupe acolo la pila. Cand ajung pe acolo, daca e ceva mai acatarii,te sun.

De azi am introdus moderarea commenturilor, din cauza spamarii repetate. Scuze pentru inconvenient !!!