NOU ! Incearca acum o cautare pescareasca: ORICE DIN PESCUIT

căutare personalizată
Sign up for PayPal and start accepting credit card payments instantly.

01 august 2010

Salau la Rusanesti pe pila

Rusaesti, la baraj pe pila
   Ca in fiecare an in sezonul asta, la barajul Rusanesti, trage de rupe salaul. O perioada de vreo luna, dupa care, aproape dispare, dupa reguli stiute doar de pesti. Eu banuiesc a fi ceva in legatura cu temperatura apei. Deoarece pe malul cu turbinele nu se mai poate da din cauza baracilor pentru muncitori, lumea a dat navala cu barcile pe pila dintre canalul de fuga si deversor. In cursul saptamanii nu prea te lasa gardienii, dar sambata si duminica nu zic nimic si lumea se duce cu barca si se urca pe pila. Cel mai bun loc de prins salau, avat, platica si caras mare. Si mai rar, cate un crap barosan. Si noaptea somotei, daca dai in partea cu deversorul, la apa linistita.
Dimineata la deversor
   Am plecat vineri seara, cu un milion de obletei in butoi, cu schimbat apa pe drum pe la fantani, pompite si alte precautii, ca sa ajungem cu ei vii. Am ajuns si surpriza : dintre toate catastrofele imaginabile, nu era niciuna, doar ca erau date drumul la doua cupe pe deversor, apa plina de spume si foarte repede, noapte, bezna si noi avand barca simpla, cu vasle.
   Nu ne-am incumetat pe noapte sa trecem, am asteptat ziua si am trecut prin partea cu turbinele, destul de usor.
Pescari pe pila
   Ei bine, de doua zile decand deversau, salaul diparuse aproape de tot, isi luase viteza la vale. Se mai prind cativa si mai mici si mai mari, dar la cate bete sunt puse de catre toti, e egal cu zero. E posibil ca odata cu vre-un val de canicula sa mai dea iar asa tare, dar oricum va reveni si chiar daca nu se mai prind cate 20 - 30 de kile de om, se vor face partide reusite de salau pe acest loc.
Salaii vecinilor mei de pescuit
   Ca sa nu lungesc vorba, am prins vreo trei strapazani si am dat-o pe platica. Aia a mers mai binisor, au mai dat si ceva carasi, in fine pe la pranz am plecat spre casa. Nu am luat salaii care ii aveam in plan, dar cel putin pentru mine, nu a fost o surpriza. Ma asteptam la asta, mai ales ca am mai patit-o si in alti ani, cand m-am dus la spartul targului, locul gol de pescari, dar si de peste.
Deverseaza de doua zile
   Nu e nimic, salaul - si inca destul de mare, trage de seara pana dimineata, de la baraj in jos pe pereu. Noi sa fim sanatosi, ca ii dam in freza noaptea, la betele puse cu obleti sau carasei pentru somn. Urmatoarea iesire cred ca va fi la somotei, ca ala e cinstit si trage tot timpul fara surprize !
Rusanesti, malul drept

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

De azi am introdus moderarea commenturilor, din cauza spamarii repetate. Scuze pentru inconvenient !!!